Coș

Coș

Bijuterii imaginate de designeri italieni, colecția LOVEItaly

(timp de citire: 2 minute)

Pentru unii, Italia înseamnă contaminare cu artă și istorie. A început cu Renașterea, cea care a impus arta modernă în Europa acum 600 de ani. Michelangelo, Rafael sau Leonardo sunt vârfurile acelei epoci care a marcat o nouă ideologie de viaţă, pusă sub semnul esteticii.

Pentru alții, Italia e doar pizza, paste și gelatto. Asta n-aș putea să spun exact când a început, dar e puțin probabil să fie o modă care se termine vreodată.

Arta prelucrării metalelor prețioase în Italia

Așa cum pentru mine Italia va rămâne veșnic patria bijuteriilor. Arta prelucrării metalelor prețioase în Italia este mult mai veche decât Renașterea. O întâlnim la romani acum 2000 de ani. De la ei ne-au rămas cameele, iar broşele, chiar dacă la început erau doar o piesă din metal care avea rolul de a ţine împreună două bucăţi de material sau piele, și-au modificat destinația și au devenit, cu timpul, în primul rând obiecte decorative.

În 2012, am ajuns pentru prima oară la Vicenza Oro, cel mai mare târg al producătorilor de bijuterii din Europa și locul în care vin aproape toți producătorii din Italia și unde poți să vezi cele mai noi tendințe în domeniu. Târgul din Vicenza are o istorie aproape la fel de lungă ca arta modernă. Primele ediții au fost organizate în secolul XVII, în piața centrală a orașului, la fel ca multe dintre târgurile din acea perioadă și nu era dedicat neapărat bijuteriilor, ci avea un caracter general, cu tot felul de produse. De altfel, prima ediţie la care s-au prezentat bijuterii din aur și argint a fost abia în 1954, iar în 1972 s-a inaugurat un nou pavilion, modern, cel care găzduiește și acum expoziția. Azi, bijuteriile beneficiază de un eveniment dedicat doar metalelor preţioase.

Bijuteria între tradiție și design contemporan

Susținuți de acest eveniment, bijutierii italieni s-au dezvoltat permanent și și-au păstrat un loc de top în industrie. Accesibilitatea târgului i-a ajutat să fie la curent cu noile progrese tehnologice. La care s-a adăugat tradiția: o caracteristică a industriei producătoare de bijuterii din Italia ca model de organizare este afacerea de familie. Așa s-au păstrat tehnici foarte vechi de prelucrare a metalului, unele chiar din Renaștere. S-au păstrat valori, o cultură solidă a esteticii. Rezultatul este spectaculos: o îmbinare echilibrată între tradiție și designul contemporan,  susținută de calitatea superioară a finisajelor datorită inovațiilor tehnologice (tehnologia laser este deja un lucru cat se poate de comun la producătorii italieni de bijuterii).

O altă caracteristică importantă a industriei bijuteriilor italiene este colaborarea strânsă între designer și tehnician. Se lucrează în echipă, succesul unei idei depinde atât de îndemânarea bijutierului și cât și de tehnologia de care dispune, iar designerii italieni și-au dat seama de importanța acestei relații.

Bijuteriile italiene, o prezență continuă în colecția Daisy Fay

Personal, am încercat să ratez cât mai puține ediții Vicenza Oro, care îmi oferă acces la cele mai noi tendințe în materie. Din 2012, bijuteriile italiene au fost o prezență continuă în businessul meu. Precizia cu care sunt lucrate este impresionantă, iar designul este fluid şi feminin. Bijuteria italiană propune o nouă filosofie estetică, o interpretare a tendințelor contemporane într-o notă tradițională subtilă.

Azi ni se pare natural să considerăm Italia este un lider pe piața bijuteriilor. Dacă ar fi să le sintetizez într-o expresie, le-aș spune the new classic. Oricum le-am spune, ele sunt minunate și vă invit să le vedeți – colecția de bijuterii din argint LOVEItaly.

No Replies on

Bijuterii imaginate de designeri italieni, colecția LOVEItaly

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *